czwartek, 18 czerwca 2020

Toruń - miasto mojej młodości.

Rozpoczynając wędrówkę po dużych polskich miastach nie sądziłam, że zupełnie zapomnę o mieście, które tak kocham, w którym chciałam zamieszkać, z którym wiąże się wiele moich wspomnień. Sama nie wiem jak to się stało, że o mały włos zapomniałabym o TORUNIU, mieście w którym spędziłem pięć wspaniałych lat studiując na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika.



Toruń to miasto, w którym urodził się wielki astronom Mikołaj Kopernik, którego pomnik stoi na toruńskim Rynku Staromiejskim.


Na Starym Mieście koniecznie musicie zobaczyć krzywą wieżę...



... i planetarium uniwersyteckie.






W ogóle toruńskie Stare Miasto uznawane jest, obok krakowskiego, za jedno z najpiękniejszych w Polsce, spójrzcie jak wygląda jego nocna panorama.



Na zdjęciu widzicie nadwiślański Bulwar Filadelfijski, na którym można przyjemnie odpocząć po trudach zwiedzania miasta, wśród licznych budek z jedzeniem, napojami i lodami.
Tam również możecie wsiąść na łódź i skorzystać z darmowego rejsu po Wiśle.


Kolejną atrakcją Torunia, o której nie możecie zapomnieć to oczywiście toruńskie pierniki! Miasto słynie z ich wypieku od ok. 700 lat. Skąd wzięła się ich legenda możecie przeczytać klikając w link  poniżej.






Z różnorodnością toruńskich pierników możecie zapoznać się zwiedzając tamtejsze  Żywe Muzeum Piernika :-)

Mam nadzieję, że podobał się Wam spacer po Toruniu.
Pozdrawiam.
A.G.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz